onsdag 27. februar 2013

Oppdatering etter to ukers drift.

Kort oppsummering av to ukers drift av Speedy PigZ Raceway 
(Kan inneholde hest)

Dette er fantastiskt morsomt!
(Bilder kommer)


Lokalene forbedres stadig, og det kan nå meldes om at projektoren endelig har fått de nødvendige meterne med kabel. Mekkeplassene er utvidet. Sponsorer av banen faller på plass.
Til nå er vi så heldige å ha fått bra støtte fra det eminente forumet Radiostyrt.no, butikken Elefun, tidtakerprodusenten  Lap-Z, option leverandøren Reflex Racing. I tillegg har vi inngått en tradedoubleravtale med MPX.no. Klikk innom linkene for å se hva de har og tilby.


Til nå har vi hatt totalt 10 førere hvor de fleste har kjørt flere ganger. I tillegg har det vært enkelte innom for å prøve seg, og vi regner med at flere kommer til fremover.
Grepet stiger, og tidene går stadig nedover. Pr dags dato så er det 4 førere nå under 7 sekunder, og de andre halsende bak på veldig lave 7 sekunders runder. Mellom de 3 førerne i toppen skiller det nå under 2 tideler på personlig bestetid mellom disse. Nå er det jevnt!

De forskjellige klassene vi tidligere har kjørt, viser seg alle å være meget godt egnet for banen.
Buggy'ene er nede på 8 blank, Stock bilene nede på lave 7 sekunder, LM på 7 tallet, GT Mod og Pan car er nede på lave 6.

Ola viser seg å være en del av det faste inventaret, og er antakeligvis den føreren som har hatt flest kvelder på banen sett bort fra Tommy.
Han begynner nå å få virkelig fart på sakene, og har et veldig oppsettsfokus som går på å kjøre jevnt. Veldig bra! Om noen ønsker å hilse på Mr. Ola så er dette antakeligvis stedet å treffe han. Sent og tidlig, helger som ukedager ;)
Olas nykarboniserte HSV.


Fredrik og Tommy konkurrerer intenst seg imellom om personlig bestetid, og så langt har de bytta på å ligge foran hver gang de har kjørt.
De har et enormt konkurranseinstinkt disse gutta, og det er alt fra vill jubel til relativt kraftig ordbruk disse to imellom. Det vris og vrenges på radioene, dekk byttes oftere og oftere, svetten siler, og bilene går etterhvert styggfort. Tommy har forresten også funnet et kjempetriks på å rense spurgearet på bilene. kort forklart går dette i å slite bakdekka såpass ned at drevet tar i banen. Om det er spesielt effektivt med tanke på farta i bilen kan nok diskuteres :P
Fredrik har nå hatt en full kveld på banen uten klaging på bil og utsyr :o

Kamphanene nevnt i ovenforstående avsnitt nærmer seg stygt banerekorden, og dette vekket opp undertegnede slik at det er blitt jobbet relativt mye med oppsett for å holde unna.
Rune's R8 i farta.


Christopher og Dag tok endelig turen fra Oslo. Chris har hatt store radioproblemer i det siste, men endelig var denne reparert og han kom endelig ut av dvalen.
Han har som vi antok ikke glemt gamle kunstner, og brukte ikke mer enn et par hundre runder på på komme ned under det magiske 7 tallet. Fantastisk moro å se.
Dag koser seg med sin ultrastrøkne McLaren F1 old school på et stockoppsett, og jeg tror at banen også her falt i smak.
Christophers superraske Mod GT


Lars Martin har også besøkt banen en gang til etter åpningskvelden, og kjører raskere og raskere. Karosseriene hans derimot bør nok nå pensjoneres da de vel består av snart 60% lim, og slipper fra seg grønn, grå og hvit plast til stadighet. Det ryktes om at han har tømt lagrene rundt om i den store verden for  hvite R8, og blir nok å se i nærmeste fremtid med et nytt fint (vi tipper grønt) karosseri.
Den grønne fare før ødeleggelsene.

Kim Eddy har også fått kjørt en del, men damebesøk kommer alt for ofte foran Mini-Z kjøringen. Her er det på plass med tilsnakk. Bilen hans er observert liggende i deler nå i snart 10 dager. (Ja vi legger merke til det Kim Eddy)

Har du en Mini-Z stående, eller er du lei av å måtte betale i dyre dommer for å drifte større radiostyrte biler anbefaler vi deg sterkt å ta turen innom banen for å prøve disse bilene. Det er hard konkurranse, masse moro, billig å holde i drift, og ingen baneavgift!




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar