mandag 17. september 2012

Mini-Z MR-03 for racing

Dette er uten tvil den mest populære konfigurasjonen av en Mini-Z racer i disse dager.
Forstilling blir en smakssak og det er derfor to alternativer i dette oppsettet. Det samme gjelder chassis sett. Børsteløst er vel for mange fremtiden, men det er relativt store forskjeller i kjørestil i forhold til de gamle børstemotorene. Motorbrems er vesentlig kraftigere i de gamle børstemotorene, mens momentet man har i de børsteløse er ekstremt. Børstemotor er pr idag mer kjørbart spesielt på lave turtall, men maksimal fart og akselerasjon er høyere med børsteløst.

Det finnes fullgode alternativer til delene satt opp i denne lista, men mange ønsker et tilsvarende oppsett som "alle" andre og da har man her noe å gå ut ifra.

Denne delelista gir det som pr idag er den ultimate Mini-Z Racer. Skal du konkurrere på høyest nivå så har du her alt du trenger.
Skal du leke deg på stua så er dette ekstremt overkill.

Chassis:
Standardchassis
Børsteløst

Optiondeler:
Motorfeste 93 - 102mm akselavstand
Kulediff PN
Kulelager
Kyosho oljefylt demper
PN Sidedempere
PN Sidedemper fjærsett
Spacer
T-plate
T-platefeste
Hjulmuttere

Forstillinger:
LeviTeZer magnetforstilling
PN Dobbel a-arm forstilling
Fjærsett dobbel a-arm

Motorvalg:
Børsteløs mod motor
Stockmotor
43T (Snill mod motor)
39T (Midt på treet mod motor)
33T (Værsting mod motor)

Radioutstyr:
Det er egen 2,4GhZ protokoll på Mini-Z. Denne kalles ASF. Det er ikke noe annet som funker!
KT-18. Billigste variant
Ko Propo EX-5UR
Ko Propo EX-1UR
Ko Propo EX-10 Helios
Ko Propo EX-10 Eurus
Ko Propo EX-1 KIY
Modul Ko Propo RF-901SM (Til Helios og EX-1UR, samt enkelte Futaba radioer)
Modul Ko Propo RF-902SM (Til Eurus)


I tillegg til dette trenger man karosseri, felger og dekk.
Kjøp noe man liker utseendet på, men det er alltid en fordel med lav og bred bil når fart og grep er høyt.





Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar