Nå begynner det å gå skikkelig fort.
Tidelene forsvinner en etter en, og jevnheten blir bare bedre og bedre for alle sammen. Flere biler på banen er nå noe de fleste takler greit, og i tillegg begynner oppsettene og falle på plass. Folk er ikke redde for å prøve seg på noen justeringer, og det gir resultater. Det som funker for en er ikke nødvendigvis det som funker for en annen.
Banerekorden lyder nå på 6.086. Klarer man å kjøre jevnt nede på disse tidene så er 50 runder på 5 minutter en realitet :P
Vi får se i løpet av påsken om ikke det kan nærme seg.
Det testes hardt med forskjellige forstillinger i flere leire, og det som er slående er at både lange kingpins, oppnedforstillinger og dobbel a-arm fungerer så og si like bra.
Fjærer er ekstremt viktig, og selv om fjærene både måles og kjennes like ut, så er det store forskjeller i hvordan de føles på banen.
De fleste mini-z fjærer er ekstremt progressive, og det mistenkes at dette kan være årsaken til den store mengden velting vi til tider ser. Progressiviteten øker drastisk med belastningen, så preload er kanskje ennå mer viktig enn man har trodd.
De fleste fjærer vi nå har målt, er nesten lineære den første millimeteren, for deretter å øke ekstremt raskt i hardhet.
Det er oppnådd sinnssykt gode resultater med lite eller ingen preload på forstillinga. En liten bivirkning (problem for mange), er at det blir mer droop i forstillinga, og dette igjen resulterer i veldig mye mer styring på gass.
Stabstag kan tilpasses, og roe ned det hele litt igjen. Dette har igjen overraskende nok vist seg å fungere bra. Vi husker tilbake til MR-02 med glidende knuckler hvor stabstag som absolutt ikke fungerte, og det samme med dobbel a-arm hvor all styring forsvant med stabstag. MR-03 med lange kingpins og oppnedfront derimot. Her funker det utrolig bra.
Er det interesse for litt påskekjøring, så ta kontakt. Vi er mer enn klare for å kjøre litt!
Tidelene forsvinner en etter en, og jevnheten blir bare bedre og bedre for alle sammen. Flere biler på banen er nå noe de fleste takler greit, og i tillegg begynner oppsettene og falle på plass. Folk er ikke redde for å prøve seg på noen justeringer, og det gir resultater. Det som funker for en er ikke nødvendigvis det som funker for en annen.
Banerekorden lyder nå på 6.086. Klarer man å kjøre jevnt nede på disse tidene så er 50 runder på 5 minutter en realitet :P
Vi får se i løpet av påsken om ikke det kan nærme seg.
Det testes hardt med forskjellige forstillinger i flere leire, og det som er slående er at både lange kingpins, oppnedforstillinger og dobbel a-arm fungerer så og si like bra.
Fjærer er ekstremt viktig, og selv om fjærene både måles og kjennes like ut, så er det store forskjeller i hvordan de føles på banen.
De fleste mini-z fjærer er ekstremt progressive, og det mistenkes at dette kan være årsaken til den store mengden velting vi til tider ser. Progressiviteten øker drastisk med belastningen, så preload er kanskje ennå mer viktig enn man har trodd.
De fleste fjærer vi nå har målt, er nesten lineære den første millimeteren, for deretter å øke ekstremt raskt i hardhet.
Det er oppnådd sinnssykt gode resultater med lite eller ingen preload på forstillinga. En liten bivirkning (problem for mange), er at det blir mer droop i forstillinga, og dette igjen resulterer i veldig mye mer styring på gass.
Stabstag kan tilpasses, og roe ned det hele litt igjen. Dette har igjen overraskende nok vist seg å fungere bra. Vi husker tilbake til MR-02 med glidende knuckler hvor stabstag som absolutt ikke fungerte, og det samme med dobbel a-arm hvor all styring forsvant med stabstag. MR-03 med lange kingpins og oppnedfront derimot. Her funker det utrolig bra.
Er det interesse for litt påskekjøring, så ta kontakt. Vi er mer enn klare for å kjøre litt!
Ingen kommentarer:
Legg inn en kommentar